TASAVVUFU NEDEN TERKETTİM?

 
 Bize anlatıldığına göre tarikat Kuran ve sünnetin inceden inceye yaşandığı ve herkesin kaldıramayacağı kadar hassas yerlerdi. Bende dinimi ince detayına kadar yaşamak istiyordum. 20 yıl önce bu maksatla girdiğim tarikatı gördüğüm şirk,bidat ve hurafeler nedeniyle terkettim. Çünkü Kuran ve sünneten uzaklaşıldığını, peygamberin getirdiği İslam'ın değil bambaşka bir İslam'ın yaşandığını gördüm. Yapılan yanlışlıkları gördükçe ilk zamanlar bir hikmeti vardır düşüncesiyle zamana bırakıyor ve belki bilmediğim şeyler vardır diyordum.
  Ancak rahatsızlığım her geçen gün arttı. İçerde de biraz mücadelem oldu ancak kimseyi yaptığı yanlıştan çeviremiyordum. Çünkü işin merkezinde şeyh vardı. Şeyh ne derse yapılıyor ve onun dışında kim ne derse desin itibar edilmiyordu. Kuran ve sünnetten deliller ile yaptığı yanlışı ikrar ettirdiğim insanlar şeyhin iki dudağı arasından çıkanları bir hikmeti vardır diyerek Ayet ve hadislerin önüne geçirerek yüzçeviriyordu.
  En sonunda dedim ki; kardeşim bu işin hikmeti mikmeti yok bu adamlar açık bir şekilde şirk'e davet ediyor, peygamberin sünnetinde örneği bulunmayan işler yapıyor.
  Peki dedim; burada ilim yok, Kuran'ın sadece adı var, peygamberin yapmadığı işler yapılıyor ve bir sürü uydurma hikayeler anlatılıyorken benim ne işim var burada?
  Ve en sonunda tamamen saf duygularla dinimi daha güzel yaşamak maksadıyla girdiğim tasavvufu terkettim. Rabbime Hamdolsun ki beni böyle bir yanlıştan çevirdi ve hidayet yolunu gösterdi.
 
Bu yazı daha önce counter kişi tarafından okundu.

9 yorum:

Muhterem arkadaşım ssenin zaten en başta bu işe niyetin yokmuş, çünkü tasavvufu orada gördüğün insanlara bakarak anlamak istemişsin, oraya gelenler şeyhin etrafında toplananlar zaten gariban, içkiden kumardan dönmüş insanlar oluyor, dini bilgisi zayıf insanlar oluyor sen onlara bakıp 'Mümin müminin aynasıdır' kaidesiyle kendine çeki düzen verecektin ve Ahlakını ve takvanı arttıracaktın, cahille konuşmasını öğrenecektin çünkü efendimiz(a.v) insanlara seviyelerine göre konuşmuştur. Tasavvuf ilim değil amel yeridir, bildiğinle amel yeridir, şimdi biri kalkıp sana itiraz etse kabullenemezsin çünkü sana itiraz edenlerden yüz çevirmissin. Biri sana sakalın niye yok dese hemen tezkiyetü nefs yaparsın çünkü tasavvuftaki temel nefis terbiyesi kaidesini öğrenmemişsin, tasavvuf islamın ilim ve ameli yönünü içiçe barındıran bir okuldur.

Adsız
20 Mayıs 2013 04:43 comment-delete

Ben tasavvufu eleştirirken ezberden konuşmuyorum. Tasavvufun aşamalarını biliyorum. Ve içine düştüğü şirkin ve bidatlerin boyutunun ne kadar büyük olduğunu da çok iyi biliyorum. Keşke yapılan yanlışlıklar cahil müridler tarafından yapılmış olsaydı. Asıl şeyhler tarafından yapılan ve insanları dalalete sürükleyen yanlışlar var. Ayrıca tarikatlar içerisinde ilimden bahsetmek mümkün değil. Kuran ve sünnetin sadece adı var.

21 Mayıs 2013 11:46 comment-delete

Demokrasi ve deve sidiği üzerine yazdığın zırvalıklardan sonra tasavvuf için yazdıkların çok güzel.Öyle anlaşılıyorki iyi bir temelin var ama selefi beyinsizlerin çok etkisinde kalmışsın.

Adsız
20 Haziran 2013 00:15 comment-delete

şirk; islamdan tasavvuf ile intikamını alıyor.

Adsız
23 Haziran 2013 15:16 comment-delete

sizin videonuzda BAŞIMIZIN TACI DEDİĞİNİZ DÖRT HAK MEZHEP İMAMLARI tasavvufu kalbin kötü huylardan temizlenmesi olarak açıklamışlar suizan gıybet dedikodu harama düşkünlük. Baştacı diyorsanız kabul etmeniz lazım. Ama siz başınıza taç yaptığınız dört hak mezhep imamına burada şirke düştü kafir oldu diyorsunuz açıkça üstü kapalıda değil . o zaman o devirden bu devire yaşayan bütün hanefiler malikiler şafiiler ve hanbeliler hepsi kafir oldu. ben hiçbişey söylemedim bakın sizin söylediklerinizden bu çıkıyor yanlışım varsa düzeltin videonuzda baştacı dediniz. başınızın tacı yaptığınız alimlere kafir diyorsunuz. cevabınızı bekliyorum. İbni teymiyye dediğiniz kimse çok alim bir kimsedir ve İMAMI GAZALİNİN yüksek talebelerindendir ama ayrılmış kabul etmemiş söylediklerini kabir azabı şefaati inkar etmiştir . kendi kitabında böyle söylemektedir. bütün hadis kitablarında geçer bu HADİSİ ŞERİFler:

(Kabrimi ziyaret edene şefaatim vacip oldu.) [Beyheki, Dare Kutni, Taberani]

(Kabrimi ziyaret edene şefaatim helal oldu.) [Bezzar]

(Sadece beni ziyaret için gelen, kıyamette şefaatimi hak etmiş olur.) [Müslim]

(Medine’ye gelip kabrimi ziyaret eden, Kıyamette komşum olur, ona şefaat ederim.) [Şir’a]

(Hac edip kabrimi ziyaret eden, beni diri iken ziyaret etmiş gibi olur.) [Taberani, Dare Kutni, İbni Cevzi]

(Hac edip de, beni ziyaret etmeyen, beni incitmiş olur.) [Dare Kutni, İ.Malik]

(İmkan bulup da mazeretsiz beni ziyaret etmeyen bana cefa etmiş olur.) [İbni Neccar]

(Vefatımdan sonra beni ziyaret eden, hayatımda ziyaret etmiş gibidir.) [Beyheki]

(Kabrimin yanında, benim için okunan salevatı işitirim. Uzak yerlerde okunanlar bana bildirilir.) [İbni Ebi Şeybe]

lütfen deillerinizle cevap verin yoksa ben bu işte kasıt ararım delil gösterin bana baştacı dediğiniz dört hak mezhebin imamlarının kitablarından lütfen.... bunu da çok güveniyorsanız eğer ilminize sitenizde yayınlayın lütfen...

25 Ağustos 2013 04:20 comment-delete

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

Adsız
26 Ağustos 2013 12:43 comment-delete

BİZ DELİLSİZ ADIM ATMAYIZ
Dört mezheb imamı deliller ışığında ümmeti aydınlatmış ve başımızın tacı olan insanlardır. Ama biz asla mezhebçilik taassubu yapmayız. Onları hatasız kabul etmeyiz ve onların görüşlerini Allah’ın ve Rasulünün emirlerinin önüne geçirmeyiz. Ben hiçbir zaman onlara kafir demedim. Bunu söylediğimi iddia eden iftiracıdır. Ve ona ahirette hesap olduğunu hatırlatırım.

İslam’da kabir ve kabir ziyareti hakkında hazırlanan belgeselimiz de delillerimiz var. Zahmet edip baştan sona izlerseniz delillerimizi açıkladık. İzlemezseniz bende sizde kasıt ararım.

http://www.youtube.com/watch?v=c8ZbBxLFnyU

26 Ağustos 2013 12:44 comment-delete

"BİZ DELİLSİZ ADIM ATMAYIZ" demek yerine "BİZ DELİLSİZ ATMAYIZ" deseydin, çok isabetli olurdu. Biz niye delillerden alimlerin anladığına değil de senin anladığına tabi olalım, biz kerizmiyiz?

27 Ağustos 2013 18:32 comment-delete

Ayetler ve hadisler size göre eğer atmaksa lütfen beni burada daha fazla beni meşgul etmeyin. Ayet ve hadislerden getirdiğimiz delillerden anlamayacaksanız tartışma yapmayın. Biz size daha başka ne getirelim. Buyurun kime tabi oluyorsanız olun. Biz tebliğimizi yapıyoruz ister alırsınız, ister almazsınız.

28 Ağustos 2013 11:54 comment-delete

Yorum Gönder

Lütfen Müslümana yakışmayan küfür içerikli yorumlar yapmayınız.